Na blogu nejsou nabízeny žádné soubory ke stažení / No downloads on the blog. HP

pondělí 19. října 2009

JAPÁNSKÁ UČEBNICE S ANGLICKÝM UČITELEM


Někdy se stane, že vám za nehty náhodou uvízne album, kterého se nemůžete doposlouchat. Má -li to být podobný heavy metal , jak jej předestírají Japonci ANTHEM, pak si nechám narůst drápy jako meče a budu jimi drásat všechno kolem jak hráběmi, aby uvízlo ještě něco. Ale i kdyby ne, toto album stačí. Matné potuchy o existenci ANTHEM jsem měl, ale album Heavy Metal Anthem mi očistilo průzor, než bys řekl švec. "Hlas znám", pomyslel jsem si při první skladbě. Při druhé už jsem vybaloval noťas a za dvě minuty se má předtucha naplnila. Tento fenomenální zpěvák je opravdu Graham Bonnet (MSG, Impellitteri, Alcatrazz, Rainbow). Album Anthem - Heavy Metal Anthem (2000) pak na mne dokonalo dílo absolutního zmaru, znásilnění a vyuzení do podoby makrely ze supermarketu. Zůstal jsem tuhý, jak vzteklé děcko. Toto album mne dostalo, řeknu vám proč.
Především geniálními kytarovými riffy. Ptám se, jak je možné, aby hudebníci z Japonska měli anglo-americké hudební cítění takového rozsahu, že přijdou s nevídanými kytarovými nápady, přesto jakoby vytaženými z vývaru toho nejlepšího, co se smíchá v pomyslném kotli hard rocku a metalu? Samozřejmě bez toho, že by bohapustě kopírovali. Dalším aspektem ohromujícího zážitku z této desky jsou hudební nápady - platí pro ně vlastně totéž, co pro riffy. Nevědět, že skupina je z Japonska, přísahl bych na holý pupek, že slyším anglickou skupinu a zcela jistě bych hlasitě vykřikoval neartikulované skřeky o genialitě!
Album Anthem - Heavy Metal Anthem má navíc ještě jeden silný prvek. Jednak nemá slabé místo, za druhé pak na tenkou hranici mezi hard rockem a heavy metalem pokládá úlevný a snadno překonatelný žebříček, po kterém přebíháte chvilku sem, chvilku tam a všude si po prasečím pěkně rochníte a po medvědím bručíte spokojeností. Zvláště, máte - li rádi muziku, která má tah na branku, jako celá NHL dohromady i s juniorskou soutěží. Devět let stará deska mimořádně plodných Japonců Anthem má fantastické melodie, neubrzditelný drajv, ohromné hudební výkony a vycizelovaný zvuk. A Graham Bonnet svým zpěvem toto dílo, hodné obdivu, jen umocňuje. Anthem také díky spolupráci s ním zařadili na album několik starších skladeb, které přemíchali a Mistr je přezpíval. Na konci alba máte však ve tváři smutek a to z toho, že sehnat si celou , mimořádně obsáhlou diskografii Anthem už bude chtít prodat auto, ba možná i ženu.

2 komentáře:

  1. čili řikaš Honzo-setsakra proklatě hustá placka-no to máš jako já pro změnu s Candlemass-objevil jsem je před 3 rokmi když začínali youtube.com a ja čistě náhodou kliknul na klip k epicko heavy/doom metalovému velezpěvu Bewitched -a bylo to -laska jako celá Valhala-a to doslova-a propos ted jsem doposloucha A Sorcerers Pledge- absolutně nejgenialnější věc na debutovém albu z roku1986- at žije Epicus Doomicus Metalicus!!!!!!-zdraví Rainbowdemon

    OdpovědětVymazat
  2. Prodat auto? To bych teda prodělal boty i kalhoty a ještě bych musel připlatit. Prodat ženu? Sakra, to by... dilema jako hrom, ale... dobré muziky jistě ještě bude dost :)))

    OdpovědětVymazat