Na blogu nejsou nabízeny žádné soubory ke stažení / No downloads on the blog. HP

pátek 20. listopadu 2009

SORTILEGE - MÉTAMORPHOSE


S prvními tóny debutového alba Francouzů SORTRILEGE mi vytryskly z očí proudy slz dojetí. Od roku 1984 jsem album neslyšel. Jako ten Robinson Crusoe po návratu na pevninu, jsem s rozklepanou bradou a křečí v krku opatrně prozkoumával půdu pod nohama, obávaje se, že po těch dlouhých letech nepoznám rodný dům a své blízké příbuzné. Ač jsem na cestách potkal barevné domorodce, ještě pestřejší papoušky a neméně vybarvené zážitky (rozuměj megatuny jiné metalové hudby), na ty chvíle, kdy jsem v pravěku poslouchával toto album, jsem nikdy nezapomněl. A hle - z mlhy už vystupují známé střechy a netřeba se ptát, kde je rodná dědina. Kde by byla, tam kde stojí po staletí. Má srdeční záležitost roku 1984 (kdy jsem na magnetofonové kazetě SORTILEGE pravidelně obehrával desetkrát denně) se vůbec nezměnila! Jen pokojíčky mého rodného domu jsou nějak menší a rodinní příslušníci se sklání pod vráskami a šedinami v bledém světle nad výšivkou. "Vítej doma!" praví mi SORTILEGE. Jak důvěrné jsou hlasy tohoto alba, jak mile ke mně hovoří, jak znám každý šelest, úder starých hodin i vrznutí prken. Co jsme se s bratrem nahráli v kuchyni toho domu na metalové bojovníky! Co jsme se naskákali na dřevěných tátoších s vařechami - meči v rukou, přestože nám tehdy již skráně pokrývaly husté vousy a ponejvíce ze všeho nás zajímaly odhalené prsníky žen! Tehdy (ještě jednou připomínám - 1984) na zkopírované MC kazetě s ofoceným obalem mnoho informací o albu nebylo. Dnes už víme, že SORTILEGE hráli přibližně v rozmezí let 1981 - 1987 a kromě Métamorphose nahráli ještě stoprocentní album Larmes de Héros. Ale debut byl jen jeden! A na něm pak k nalezení úchvatný heavy metal v jeho nejpravější podobě. Z neanglicky mluvících skupin se, z mého pohledu, tomuto zhmotněnému pokladu může rovnat jen album Španělů Baron Rojo - Volumen Brutal. Ačkoliv jak Sortilege, tak i Baron Rojo vydali svá alba povinně také v angličtině. Jejich rodné jazyky zní ale mnohem přesvědčivěji. Album Métamorphose trvá jen krátce (34.17), ale ta delší půlhodinka je vyplněna špičkovým heavy metalem, který se vám (jak jasně dokazuje můj případ) zaryje do paměti na trvalo. Albu skupiny SORTILEGE - Métamorphose by měl být postaven pomník v každém městě přímo ve vchodu na radnici, protože na něm najdete odkaz toho nejlepšího, co vůbec v metalu lze najít. Všechny nosiče s touto nahrávkou by pak měly být spáleny a původní pásy se záznamem vystřeleny do kosmu na oběžnou dráhu kolem Stvořitele. Jen on by měl uznat, kdy a kam album zase příště (za odměnu) pošle. Doufám, že ke mně. Jdu se modlit. (ukázka)

4 komentáře:

  1. ukázku nelze přehrát, youtube odstranil video..jdu fňukat do peřin, to jsem fakt chtěl slyšet. Ale ne, je to na myspace.com/sortileeege bp

    OdpovědětVymazat
  2. toto cd stojí na ebay.com USD 120,- !!!! asi se ví, proč...bp

    OdpovědětVymazat
  3. TO bp: díky za upozornění. Vyměním odkaz.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Honzo. Naprosto mi mluvíš, z mé metalové duše !!! V roce 1984, jsem toto album nahrával z polského rádiového pořadu "Muzyka mlodych". Ovšem jsem si nezapamatoval název, této naprosto vyjmečné heavy metal partičky ! Kazetu jsem omylem přemázl a od té doby jsem marně pátral, co že to bylo za skvělou kapelu. Až dnes se mi ji podařilo (po čtvrt století), víceméně náhodou nalézt na internetu. No a zážitek jsem z toho měl obdobný, jak výše popisuješ Ty !!! Nyní jen budu shánět originální CD a pokud se mi ho podaří někde nalézt, tak ho ihned zakoupím.
    Metalu hodně zdaru !!!
    Radek za Vsetína

    OdpovědětVymazat