Na blogu nejsou nabízeny žádné soubory ke stažení / No downloads on the blog. HP

sobota 23. ledna 2010

LOVE / HATE - Wasted In America


Jestliže existují alba, která jste bez úhony ochotní poslouchat kdykoliv, tedy třeba i denně, pak mezi ta má patří určitě i druhé album kalifornské skupiny LOVE / HATE - Wasted in America. Dostal jsem se k němu náhodou, když mně na skupinu v roce 1992 upozonil jeden kulisák ze zlínského divadla. Od té doby jsem na album nezapomněl a vyvolává ve mně nostalgické vzpomínky. Kromě Wasted In America stojí od LOVE / HATE za pozornost zejména předchozí, tedy debutová deska Blackout In The Red Room (90) a špatná není ani I´m Not Happy z roku 1995. Jednou věcí, která skupinu LOVE / HATE definuje dříve, než byste od ní slyšeli jediný tón je její název - ke skupině totiž opravdu cítíte buď bezmeznou LOVE, nebo strašnou HATE. Některá americká média zhusta skupině přisuzovala nálepku nejstupidnější skupiny světa, kdo ale poslouchá LOVE / HATE bez předsudků, může se setkat s bezvadnou a originální hard rockovou kytarovkou s vlivy punku, metalu i psychedelie, navíc plnou parádních melodií. Největším přínosem je pak podle mne osoba zpěváka Jizzy Pearla (m. Ratt, Adler´s Appetite). S jeho vrzavým, silně zastřeným a přes všechna hlasivková onemocnění světa velmi naléhavým "sexy" hlasem jsem jako posluchač náhle v jiné dimenzi. Všechna alba, na kterých se kdy Jizzy Pearl vyskytl, bych koupil i notně nad cenou, protože tento zpěvák je pro mne naprosto výjimečným zjevením. Kromě LOVE / HATE je úplně senzační na albu L.A. GUNS - Shrinking Violet. Ale zpět k albu Wasted In America - na něm je k nalezení 12 nepříliš složitých skladeb, které mají hodnotu v něčem úplně jiném, než v omračujících hudebních výkonech. Jsou to pravé rockové písničky, které si na nic nehrají a umění by v nich hledal jen blázen. Nemohu ani naznačit, které jsou dobré, nebo lepší, protože album Wasted In America mám v sobě zaryté jako celek a jinak je nedovedu poslouchat. Celkem by mne zajímalo, jestli by mne tohle album tak vzalo, kdybych je slyšel poprvé až teď a neměl k němu osobní vztah. Možná ne, kdo ví?! Každopádně jsem včera četl, že se LOVE / HATE po letech vracejí a chystají velký comeback! Takže v podstatě bravo ! (ukázka)

1 komentář:

  1. Ahoj,
    díky za tuhle recenzi. Skvělá deska, skvělá kapela. Pro mne je tahle skupina důkazem toho, že začátkem 90. let nebyla hard rocková scéna v krizi (jak se nám snaží vnutit většina "znalců" a pisálků v tuzemských rockových časopisech), ale že se v ní odehrávalo něco hodně vzrušujícího, něco co tenhle žánr obohacovalo a rozvíjelo stávající (tj. to nejlepší z "osmdesátek"). Bohužel pak přišla marketingově skvěle sehraná partie bossů gramofonových firem a MTV s názvem "grunge", na kterou většina rockových "fanoušků" skočila a celou hard rockovou scénu, která se do té doby vvyvíjela zcela přirozeně, smetla...Nevratná devastace ze které se hardrocková scéna nevyhrabala celý 90tý léta. Díky bohu už je to nejhorší pryč:)))

    OdpovědětVymazat