Na blogu nejsou nabízeny žádné soubory ke stažení / No downloads on the blog. HP

úterý 28. července 2009

Tyrant - mašina na riffy z Ulmu


Tyrant - to byl název, který použilo mnoho metalových skupin na světě. Jen v USA bylo nebo ještě je skupin Tyrant asi šest, jedni Tyrant byli celkem známou akvizicí NWOBHM v Anglii, několikero black-metalových spolků se jmenuje zrovna tak (Finsko, Švédsko, Austrálie, Japonsko) , poměrně velmi známá byla i heavy metalová skupina Tyrant z Los Angeles, ale jsou nás celé zástupy pamětníků metalového boomu 80.let, kteří si pamatujeme především skupinu Tyrant z německého města Ulm v Badensku - Württenmbersku. Protože zakázané ovoce chutná nejlépe, díky Husákovi se metal šířil na tehdejší poměry bleskovou rychlostí. I ti mí Tyrant byli pouhou kopií na magnetofonové kazetě a myslím, že jsem neustálým obehráváním strany s albem Mean Machine (říjen 1984) notně ubral z původní síly pásku. Tyrant a jejich album Mean Machine byli neodmyslitelnou součástí každé "bezbožné" metalové jízdy, ať už doma s tenisovou raketou na místo kytary před zrcadlem, nebo v hromadné verzi mezi ostatními adolescenty, kde jsem díky kapelám jako byli právě Tyrant , Savage Grace nebo Stormwitch několikrát bezkonkurenčně exceloval a bez uzardění jsem se tetelil v tom, jak jsem zase kluky smetl tím, co jsem přinesl. A to mlčím o Venom, Hellhammer nebo Bulldozer, kdy jsem se pro perverznosti těch skupin někdy ve skrytu duše vyloženě styděl za svůj maniakální přístup, ale nikdy bych to nepřiznal (až daleko později jsem si srovnal hodnoty a perverze těch skupin mi už nepřišla vůbec děsivá natož pak hodná studu). I u Tyrant jsem se styděl a to když jsem hrdě někomu album přehrával a ve skladbě Wanna Make Love se ozvalo orgasmické vzdychání nějaké ženy. Připadalo mi to vždycky úplně nekonečné a byl jsem šťastný, když "vydechla naposledy" a pokračoval metal. Tyrant byli tak skvělou skupinou, že mně jejich metal baví dodnes. Stěžejními důvody jsou expresivní a velmi silné, nápadité, syrové a ostré kytarové riffy, vynikající zpěv týpka, který si říkal Kerrmit a měl hlas jako vichřice křížená s Husquarnou, silné hudební motivy a velmi dobrá hráčská zručnost členů skupiny. V Německu bylo podobných skupin jako Tyrant víc, za všechny bych jmenoval aspoň bavorské Veto, jejichž dvě alba byla bezesporu geniální. Jestli někde spatříte album Mean Machine od Tyrant, neváhejte za něj dát cenný grošík, v odpověď vám přijde až překvapivě "dnešní" heavy metal a možná u poslechu budete uvažovat, o co se to asi tak snaží současné skupiny typu nenápaditých a paběrkujících (sic) Hammerfall. Dvě věci z alba Mean Machine hráváme v Radiu Rockmax běžně, nějaké další zařadím určitě v neděli 2. srpna v 19.00 do pořadu Dinorock.

4 komentáře:

  1. Ahoj ahoj, včera jsem nemohl naladit internet, ale jsem rád, že se mi to dnes podařilo. Tohle mi připadá, jako bych to říkal já sám - ty samé pocity a myšlenky v letech osmdesátých při poslechu Tyrant... Akorát jsem se vždycky trochu ,rdil, při těch již zmíněných zvucích, hlavně, když byli přítomni rodiče...hihih. AVIAtik

    OdpovědětVymazat
  2. tak u tohoto článku jsem se nahlas řehtal..díky.já jsem se zase vždycky ukrutně styděl u těch zmiňovaných HELLHAMMER,jak tam ten pán tak hodně křičí..jednou jsem to pouštěl jedné slečně jako milostnou předehru a "nic nebylo",ostatně jako vždy...mp

    OdpovědětVymazat
  3. tak z toho co jsi Honzo jmenoval ja ponejvíce zbožnuji Stormwitch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-Takže napřed Stormwitch.....pak hodně dlouho nic pak ještě hodně dlouho nic,pak 5 kup hnoje(když mi prominete mojí drazíkolegové a kolegyně moji formulaci-ale to fuckt kur.. v tomto případě ani jinak nejde)a pak teprve všechno ostatní!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám orgasmus, když slyším tu basu, myslím zvuk tý basy. Je to jednoduchý a ....geniální

    OdpovědětVymazat