Na blogu nejsou nabízeny žádné soubory ke stažení / No downloads on the blog. HP

čtvrtek 23. července 2009

Heaven & Hell : The Devil You Know


Pro mně je tohle deska roku. A to nejen letošního, ale snad i loňského a také toho, co teprve přijde. Nové album Heaven & Hell - The Devil You Know si s malými přestávkami pouštím pořád dokola a s každým dalším poslechem se uvrzuji ve starém a velmi výstižném pořekadle, že "králové dělají královské věci". Vzhledem k tomu, že mám za sebou víc než 30 let poslouchání hard rocku a metalu, mám s čím srovnávat a musím říct, že v současné tvorbě bychom soubor srovnatelný s Heaven & Hell museli hledat obří lupou a dělo by se tak s velmi nejasným výsledkem. Dio, Iommi, Butler a Appice. Co k těmto jménům dodat? Všechna čtyři jsou epochálními pojmy. Sedmašedesátiletý Ronnie James Dio je stále neuvěřitelnějším interpretem vypjatých a dramaticky předimenzovaných vokálních linek, Tony Iommi dokazuje, že geniální kytarový riff dělá skladbu skladbou a rytmika Butler/Appice je jedním slovem kolosální! Na tomto albu nepreferuji žádnou skladbu, je výtečné od prvního po poslední tón.
Už víc než 30 let bez přestání něco hledám. Hledám tu nejbáječnější skupinu, které se stanu oddaným fanouškem, hledám úchvatné refrény, hudební postupy, nad kterými se dá stát v němém úžasu , hledám riffy, co mně ochromí a přinesou pocit absolutní extáze. A přitom vím, že to nikdy nenajdu a že je nutné se po těchto kýžených věcech dívat tam, kde už po léta všechny jsou - to značí na albech Black Sabbath a Dio. A poslední album super formace Heaven & Hell to jasně potvrzuje, protože tyto atributy bez výhrady shrnuje a sebevědomě dává na odiv. Klobouk dolů, pánové !

2 komentáře:

  1. Ahoj Honzo,
    dva nebo tři dny jsem tu nebyl a... ejhle! Spousta nových věcí - počítadlo, linky..., články. Každý den se při klikání na ikonku internetu těším, o čem že si zase počtu. Občas listuji podobně laděnými blogy, hlavně v angličtině, ale už se mi to nechce číst a zároveň překládat :) Tvůj blog je přesně to, co chci - pohled normálního smrtelníka stejného věku se sklonem k humoru...:), který ví, o čem píše. ...a že si připomenu staré dobré kapely, jejichž názvy už jsem dáávno zapomněl ( Cirith Ungol )... A Dio? Toho žeru již od prvního poslechu alba Rainbow - On Stage někdy v letech 1982 na konci základky.
    A ještě jedna důležitá věc. Slíbil jsem si, že až dosáhne denní počet návštěv 100 nebo více, zastavím se osobně v RockMaxu :o) AVIAtik

    OdpovědětVymazat
  2. To AVIAtik: díky za Tvá slova. S tvorbou stránek nemám sebemenší zkušenosti a tak to mám tady takové jednoduché, ale myslím, že to stačí. K obsahu - rozhodl jsem se, že budu psát víc o nových CD (nebo i o starých, co se mi líbí)a to ani ne tak recenze, spíš takové pocity. Jediné, co mi v tom brání je čas. Ten nemám. Ještě jednou Ti děkuji za milá slova. Na počítadlo nehleď a do RM se klidně stav, pokecáme. H.

    OdpovědětVymazat